marți, 15 ianuarie 2008

We pass to another stage

Ceea ce imi e clar din aceste ultime zece zile de lucru este ca (in ciuda unor comportamente nedorite care s-au intensificat) ritmul lui de achizitie trebuie amplificat.
Ieri No3 a facut o greseala in program (pe care am vazut-o dupa aceea desi incerc sa ii verific desfasuratoarele inainte), a facut rotatie aleatoare (random rotation) cu un item care nici nu fusese predat...si culmea, aproape i-a iesit!! Daca mai facem o proba cu un item necunoscut inseamna ca programul cu pricina nu are ce cauta in lucrul la masa...trebuie scos in generalizare. Mai este un program, Wh questions (intrebari cu "Cine" "Ce" "Unde" "Cind", pe care am ezitat sa il introducem la masa insa acum merge struna. Ieri i-am pus in timpul mesei de prinz o intrebare incuietoare "Ce maninci?" el avind pina acum invatate doar intrebari cu "Cine" si culmea...a raspuns (deci si aici trebuie intensificat ritmul). Nu trebuie mers nici prea repede (parerea mea pina acum este ca multe echipe forteaza copilul si asta produce frustrari care se traduc in inmultirea/amplificarea comportamentelor nedorite) dar nici prea incet...de frica sa nu il fortez am mers prea incet in ultima vreme, se pare.
In week-end-ul asta am inventat niste generalizari noi si sunt incintata ca merg. Am combinat Identificarea expresiva a obiectelor/culorilor si Da si nu factual cu Amintirea - de exemplu ii arat un obiect citeva secunde si apoi il ascund la spate si il intreb "Ce era?" "Ce culoare avea?" pot sa il intreb si "Ce forma avea?" sau "Era un....?". Generalizarea pare sa devina mai importanta decit ce se invata in programul de masa.

Niciun comentariu: