miercuri, 9 ianuarie 2008

Back to lessons

De luni au revenit fetele si au reinceput lectiile la masa. Spre surprinderea mea No4 a reusit sa se extraga din vacanta mult dorita si din chefurile de inceput de an de la camin si sa revina la noi la timp. Poate ca a hotarit ca merita?...Oricum suntem de remarcat amindoua pentru faptul ca ea a reusit sa se integreze destul de repede intr-o terapie grea, neavind mai deloc cunostinte anterioare. Am vizionat programul lor de ieri si a lucrat destul de bine.
Si No2 a revenit la timp insa a luat destul de mult timp sa le pun la curent cu rezultatele evaluarii si cu ce consider eu ca ar fi noile prioritati. Copilul in timpul acesta era vioi si vesel dar cu comportamente agresive impotriva lor care m-au intristat. E clar ca voia sa le pedepseasca pentru ca "l-au parasit", mereu sper ca a scapat de asta insa revine! Am incercat time out dar nu prea mi-a iesit. E greu de scos afara din camera pentru ca e voinic si opune rezistenta; de tinut locului cu miinile la spate iarasi e greu. (Si nu ar trebui sa fiu eu cea care aplica time out-ul: ele trebuie sa il aplice pentru ca e relatia lor cu copilul pe care trebuie sa o gestioneze, dar e clar ca nu se gindesc deloc la aceste aspecte). Asa ca stai de vorba daca poti, cu fenomenele respective pe fundal si M rizind de mama focului ca ne face sedinta praf!
Ieri a venit si No3 la program. Cu ea nu sunt probleme de agresivitate dar nu a mai vrut sa coopereze (iarasi, reactie pe care nu a avut-o in ultima vreme)...s-a izolat in dormitor si tirziu de tot a revenit sa lucreze si sa se joace. Atunci cind se retrage in "spatiul lui privat" nu e bine sa intervii, comenzile forteaza situatia si de obicei declanseaza o criza de nervi. (Aici e diferenta intre "ABA dura" si viziunea mea. Am preferat sa nu am un control atit de evident asupra copilului pentru ca lucreaza mult mai bine si e mult mai motivat daca are si el putin spatiu de decizie.) In asemenea situatii ii deviez atentia chemindu-l sa manince ceva (sau daca nu e rost de mincare inventez eu un joc de dormitor, timp in care tutorele nu intervine) si apoi incercam sa il atragem in camera de lucru.
Lucrul bun este ca zilele astea, cu tot timpul pierdut, toate programele au fost facute cap-coada (respectiv, la masa, 40 de programe au fost facute in doua ore).

Niciun comentariu: