marți, 26 februarie 2008

Results in february

Nu am mai scris de câtva timp despre echipa noastră. Am făcut zilele acestea o evaluare a programelor (nu e una sistematică) şi nu sunt mulţumită...iarna a fost una destul de aglomerată pentru mine din punct de vedere profesional şi nu am avut timp să le monitorizez pe fete aşa cum ar fi trebuit. Una peste alta, echipa nu mai e cea de anul trecut şi se vede; nu se constată şi nu se anunţă nici un salt mai special al lui M., decât dacă ar interveni un factor de noutate sau m-aş hotărî să mă ocup eu mai mult de el cu generalizările (ceea ce probabil că voi face).
La nivel de echipă rolurile sunt mai clare decât acum două luni: No4 s-a hotărât că vrea să se integreze şi a început (la insistenţele mele) să comunice ceva mai bine (ultima dată când şi-a luat liber mi-a cerut ziua liberă şi nu m-a anunţat că şi-o ia, cum făcea la început, şi nu a mai ţinut cu orice preţ să îşi impună opţiunea în faţa celorlalte în ceea ce priveşte programul). De asemenea a fost singura până acum care a făcut rost de materiale didactice, iar relaţia ei cu M (minus comportamentele nedorite pe care nu prea ştie să le gestioneze) este destul de bună. No3 e pe o linie de plutire însă nu prea vine cu nimic nou (respectiv, dacă M nu vrea să se joace cu o serie de jocuri ei nu îi vine nici o idee...dacă M are comportamente nedorite nu se comportă profesional, parcă ar fi vecina de pe palier şi nu tutore).
Ieri însă am completat dosarele care centralizează desfăşurătoarele zilnice şi am rămas cu o oarecare îngrijorare: No4 e foarte neglijentă când scrie desfăşurătorul zilnic - nu numără corect predările de itemi astfel încât ajunge să predea ceva de şapte ori (?!) şi în consecinţă o serie de programe sunt făcute mai degrabă de No2 (raportul de itemi între ele este de 8 itemi la 2 itemi în favoarea lui No2). În aceste condiţii de ce să mă mir că nu sunt progresele pe care mi le-aş dori? Programele înaintează mult prea încet...
Cu toate acestea avem şi motive de bucurie: ies în generalizare două programe importante şi grele, Word Association şi Tell me about...şi nu numai că ies, dar se pare că deja merge generalizarea (le scot cu un număr mai mic de itemi, 18, tocmai pentru că văd că au început să meargă şi în afara sesiunilor). Mai precis, Tell me about se referă la descrierea unui obiect (trei caracteristici) iar Word Association (aşa cum l-am făcut noi) la asocierea cuvintelor dintr-o categorie (program important pentru că are un nivel mai ridicat de abstractizare). Va urma o etapă grea pentru mine ca şi coordonator pentru că nu ştiu pe ce să pun accentul...înlănţuirea programelor pare a fi devenit imposibilă. În afară de programele de logică şi raţionament şi cunoştinţe generale nu a mai rămas mare lucru din cartea Work in progress după care lucrăm(am lucrat cam trei sferturi) ...iar acestea se vor face destul de greu, trebuie din vreme pregătire de materiale vizuale ca sprijin. Familiile mai avansate îmi recomandă cu căldură să chem măcar o dată un coordonator internaţional, însă oricât mi-aş calcula bugetul nu am de unde să dau 3000 de euro plus avionul pentru un singur workshop de trei zile. Nici împrumutul nu ar fi o soluţie pentru că nu aş avea de unde să dau banii înapoi. E limpede că ABA mai ţine încă un an minim...trebuie să ţin cont şi de taxele de la grădiniţa (grădiniţele) particulare care vor începe în curând, şi de salariul unei a patra persoane (va începe ca shadow) pentru care voi lansa o selecţie în luna martie. Wish us good luck!

Niciun comentariu: