sâmbătă, 8 martie 2008

ABA and spring

Dacă vine vremea frumoasă iarăşi începe să îmi pară rău de M....la o vârstă la care toţi copiii nu au altă grijă decât să se joace, el munceşte zilnic, iar dacă nu munceşte se plictiseşte...se pare că s-a obişnuit aşa, cu un oarecare ritm.
Săptămâna asta am fost foarte ocupată la serviciu (probleme neprevăzute, ca de obicei) şi nu prea m-am uitat la înregistrări. Deseară negreşit mă uit ca să le şi comentez când fac desfăşurătorul săptămânal (ar fi bine să îl fac de mâine dimineaţă, că după-masă vine cineva în vizită).
Lecţiile decurg bine în ultima săptămână, dar sunt probleme cu consecvenţa din partea fetelor, iarăşi se comportă ca vecina de palier când apare un comportament nedorit...iar eu am obosit să le explic cum ar trebui să se comporte. Am vorbit ieri cu o prietenă, D., care e psihanalist şi crede că time out-ul nu a fost o măsură bună pentru comportamentele agresive...ea crede că acestea nu trebuie reprimate deloc. Totuşi e cam extremistă...nu poţi să laşi un copil voinic să îi bată pe toţi, tutori şi copii, numai pentru că nu e bine să îl reprimi! Sunt de acord că redirecţionarea e o măsură mai bună însă, deocamdată, mai mult eu reuşesc să o aplic pentru că restul echipei nu reuşeşte să anticipeze comportamentul. Oricum, tot e bine că a scăzut ca frecvenţă.
Am auzit aseară de o fetiţă aproape recuperată, foarte rebelă de felul ei, care a început să meargă la grădiniţa normală şi e foarte cuminte de frică să nu o dea afară...oare şi clientul nostru ar face la fel? Nu ştiu ce să spun, până nu încerc nu ştiu...
Au început să i se mişte dinţii de sus şi în curând îi vor cădea...sper să vină cu ei la mine şi să nu îi înghită cum au făcut alţi copii!

Niciun comentariu: