Bilanţul primei săptămâni de căutări în direcţia "şcoală normală pentru M." este descurajant. Nu ştim, nu putem, nu vrem...sau mai bine zis, invers. Ca să evit drumuri inutile şi răspunsuri stereotipe gen înscrierea s-a încheiat acum "n" luni, am încercat să găsesc cunoştinţe care să ne recomande, împreună cu ceva date despre cum priveşte "familia" problema (integrare cu însoţitor, obiective comportamentale, terapie acasă, coordonatori etc.). Concluziile discuţiilor pe care le-am dus sunt că:
- există multă rigiditate la nivelul învăţătorilor şi multă lipsă de informare cu privire la fenomenul ADHD (nu mai vorbesc de autism);
-acele câteva persoane din sistemul educaţional care au ajutat la integrare copii cu ADHD /autism au făcut-o mai mult pe bază de bun simţ decât pe baza unui program de integrare clar;
- refuzurile anticipate au drept cauză cazurile problemă care le-au fost "aruncate" în grijă unor învăţători de către familii care nu voiau să recunoască problema şi să trateze copilul;
- absolut toţi copiii care au fost integraţi cu însoţitor plus terapie acasă au făcut progrese mari, indiferent de la ce nivel plecau.
Aşadar...unde să îl duc pe M.? Din nou îmi vine să plecăm pe Lună...
- există multă rigiditate la nivelul învăţătorilor şi multă lipsă de informare cu privire la fenomenul ADHD (nu mai vorbesc de autism);
-acele câteva persoane din sistemul educaţional care au ajutat la integrare copii cu ADHD /autism au făcut-o mai mult pe bază de bun simţ decât pe baza unui program de integrare clar;
- refuzurile anticipate au drept cauză cazurile problemă care le-au fost "aruncate" în grijă unor învăţători de către familii care nu voiau să recunoască problema şi să trateze copilul;
- absolut toţi copiii care au fost integraţi cu însoţitor plus terapie acasă au făcut progrese mari, indiferent de la ce nivel plecau.
Aşadar...unde să îl duc pe M.? Din nou îmi vine să plecăm pe Lună...
6 comentarii:
daca lyucrezi in educatie teoretic ar trebui sa ai prioritate la inscriere. daca clasele au fost deja facute e mai greu ca deja s-au facut colective mari, de peste 30 de elevi
dar nu te da batuta, imposibil sa nu existe un loc undeva, si chiar daca invatatoarea e mai reticenta la inceput cu mici atentii o scoti cumva lacapat. important e sa va rpimeasca, restul te descurci tu.
Doamne ajuta!
Zilele trecute am citit ambele bloguri ale dvs. (acesta şi MotherAndAutism), de la cap la coadă. Integral.
Voi încerca să dau un răspuns întrebării dvs. "unde să îl duc pe M.?"
Răspunsul meu este: la cea mai bună şcoală specială la care aveţi acces, urmând a continua terapia intensiv acasă, cu speranţa că-l veţi putea integra pe M. în învăţământul normal mai târziu.
Mai este varianta şcolilor particulare, dar e discutabil dacă se găsesc şcoli care să accepte copii cu nevoie speciale.
Loredana: nu e asa greu de primit, mai greu e sa gasesti mediul cel mai bun. Eu caut un mediu in care nu este nevoie de "mici atentii". Prefer sistemul privat fata de sistemul balcanic in care clientul are o pozitie umila fata de cei care ofera servicii.
Marius Filip; Multumesc pentru timpul acordat :).
Incerc pe mai multe cai, sa vedem care se va dovedi cea mai buna.
Loredana sa stii ca in ce priveste cresele de exemplu nu este absolut nici un fel de prioritate ba chiar...daca marturisesti ca esti profesoara risti ca educatoarea sa devina spontan si mai ursuza decat era :(
Si eu am observat asa ca nu m-as baza pe faptul ca sunt profesoara.
Trimiteți un comentariu